Followers

Friday, February 25, 2011

of heavy rain and broken umbrella.


Assalamualaikum wbt.

today it rained. sangat lebat macam pokok rambutan di kampung. eh silap kampung saya takde pokok rambutan. ok lebat macam rambut sharifah aini. on regular days, i would be in a total bliss. any other days except today. sebab hari ini saya dengan rajinnya telah pergi ke PekanBuku nun jauh di Kompleks Perdana Siswa. terpaksa cross two busy streets, wait for the green light, and even had my newspaper stolen. surat khabar pun nak curi apa kes. seringgit dua posen je kut.

tapi takpe saya boleh maafkan lagi. tapi buku Fromkin's Introduction to Linguistics pulak boleh sold out. kena tunggu next week punya new arrival. so dapat buku Brown je lah satu. at least dapat la jugak something kan. dah best nak jalan balik, tak semena-mena...bussssshhhh! ok ini bunyi hujan lebat tanpa warning.

luckily saya ada bawa payung. so kira safe la kan from the rain. tapi rupanya hujan ini adalah bapak segala hujan sampai payung saya pun jadi rosak. the metals inside dah broken. oh sedihnya. so terpaksa walked back to college dengan payung yang cacat.

tak habis lagi. tengah jalan elok-elok, there was this one car yang lajunya seperti nak masuk F1. habis la air percik pada saya yang malang ni. and then came another car, and another. ada la dekat empat biji semuanya. nasib baik tak tujuh, kalau tak boleh jadi dragon ball. so at the end, sampai je kolej, saya pun dah lencun satu badan macam baru balik swimming pool. bbbrrrrr..sejuk. sangat.

moralnya, kalau nak rajin keluar, sila rujuk ramalan kaji cuaca dahulu. dan kalau jadi keluar weekend ni dengan nad and syu, nak tak nak terpaksa spend some money on new umbrella. tapi seteruk-teruk hari ini sampai rasa nak nyanyi lagu Daniel Powter's Bad Day pun, still saya rasa better. know why?

because heavy rain and broken umbrella is still much much better than heavy thoughts and broken heart.

heavy rain will dissipate, broken umbrella can be bought new.

but heavy thoughts weigh you down. and as for broken heart...it just breaks you into million tiny pieces.

sambung master amat susah. diulangi amat susah ok. jadi hati, sila sembuh dengan kadar segera. i mean it. sedih dan menangis itu penat. saya mahu stop. wahai tuhan, sembuhkan saya anak lemah ini. dan kembalikan anak kuat dahulu...Amin Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment